Daha Tıkanılabilir Banner Reklamlar için 12 Kural


Web design concept. Computer monitor with the screen of the program for design and architecture in flat design. Set for web and mobile applications of web design

Online mecralarda reklam gösterimi yapanlar için banner reklamlar artık olmazsa olmazlardandır diyebiliriz. İlgili siteden başka sitelere adeta köprü görevi gören,  ürün veya hizmeti hedef kitlenize aktaran banner reklamlar, statik (durağan), animasyonlu (hareketli), interaktif (etkileşimli) oluşuna, piksel cinsinden boyutlarına ve uygulanış biçimlerine göre farklılıklar göstermektedir.

Her geçen gün sayısı artan reklam verenlerin, giderek daha fazla banner reklamı gösterimi yapması, banner reklamlara olan ilgiyi her geçen gün azaltmakta ve kullanıcıların reklam engelleyici (adblocker) uygulamaları daha fazla kullanmasını tetiklemektedir. Yapılan araştırmalar kullanıcıların %60’ının banner reklamlara dikkat etmediğini gösterirken, %14’ünün de banner reklamlara tıklayarak, geri dönüş sağladığını ve bu kullanıcıların ürünleri incelediğini gösteriyor.

Hedef kitlenin ilgisini çekmeyecek türde, markanızdan bağımsız, renk uyumu kötü, yanlış mesajlarla ve yanlış boyutta hazırlanmış banner reklamlar, hedeflenen platformlarda yüksek gösterim almasına rağmen kullanıcılar tarafından fark edilmemekte, reklamların tıklama oranları düşük kalmakta ve bu durum da reklam bütçelerinin verimsiz kullanılmasına sebep olmaktadır.

Giderek artan banner reklam gösterim maliyetlerini en aza indirmek, banner reklamlarda kullanıcının ilgisini çekmek, markanızı en iyi şekilde göstermek ve daha fazla tıklama almak için dikkat edilmesi gereken hususlara bir göz atalım;

Daha fazla tıklama mı istiyorsunuz? O zaman;

  • Ürün ve Hizmetleriniz Hakkında Bilgili Olun

Banner reklam göstermek, pazarlama yapmaktır. İyi bir pazarlamacı ürün ve hizmetler hakkında tam bilgi sahibi olmadan etkili banner reklam hazırlayamaz, hazırlatamaz. Eğer ürün ve hizmetler hakkında ve hedef kitleniz hakkında yeterli bilgiye sahip değilseniz bilgi edinin. Ürün ve hizmetlerinizin en çarpıcı yanlarını bannerda bulundurun. Siz müşteri olsaydınız, “neden bu ürünü alırdınız?” sorusunun cevabını bannerda verin.

  • Reklam Yayınlayacağınız Platformları Keşfedin ve Kontrol Edin

Banner reklam yayınlamaya en uygun platformları keşfedin. Banner reklam yayınlayacağınız mecraları seçerken Ücretsiz Google Adwords Görüntülü Reklam Planlayıcı size yardımcı olacaktır.

dtbr

Banner reklam yayınlayacağınız platformlara bir göz atın. Bu platformlarda halihazırda yayınlanan banner reklamları inceleyin. Bannerların boyutu, rengi ne olmalı, platformda reklam veren başka rakipleriniz var mı, bir kontrol edin.

  • Standart ve En Çok Tercih Edilen Banner Boyutlarını Kullanın

Banner reklam tasarlarken en çok tercih edilen reklam boyutlarını mutlaka hazır edin. Google Adsense’e göre en çok tercih edilen reklam boyutları aşağıdaki gibidir. Ayrıca mobilden de trafik çekmek istiyorsanız mobil reklam gösterimleri için de mutlaka uygun boyutta (örneğin 320*50) reklamlar hazırlayın.

banner-reklam

  • Hiyerarşiyi Koruyun!

Reklamları hazırlarken olmazsa olmaz diyeceğimiz logo, harekete geçirici mesaj ve pazarlama mesajının bir hiyerarşi içinde yer alması gerekir. Banner tasarımında bu bilgiler, belli bir görsel hiyerarşi içinde organize edilmeli ve kullanıcının bu bilgilere önem sırasına göre ulaşması sağlanmalıdır.

Logo: Logonuz marka farkındalığı yaratmalı ve sitenize trafik çekmelidir. Görünür olmasına özen gösterin ama reklam mesajınızın ve harekete geçirici mesajın logoların üst köşede olması tercih edilir.

Değer Önerisi: Ürün ve hizmetlerinizi müşteriler neden satın almalılar, mutlaka bannerda yer verin, onlara anlamayacakları sayısız ürün özelliği yerine fayda sunun. Ayrıca belli başlı basit pazarlama tricklerini ihmal etmeyin; “%50 indirimli, Belirli bir süre için geçerli , ücretsiz”

Harekete Geçirici Mesaj: Buraya tıkla, daha fazla bilgi al, hemen kaydol gibi harekete geçirici mesajları buton eşliğinde ya da text olarak bannerda bulundurun.

Banner reklam tasarımında genelde logo üst tarafta, pazarlama mesajı ortada, harekete geçirici mesaj sonda yer alsa da bu bir kural değildir. Tasarımınıza göre bunlar bannera gerektiği şekilde dağıtabilirsiniz.

natro-banner

  • Tasarımı Mümkün Olduğunca Basit Tutun

Daha sade banner reklamlar reklam bombardımanı içinde zihinleri karışık olan hedef kitleye daha direk mesajlar iletmede yardımcı olur. Tasarımı mümkün olduğunca basit tutun.

  • Renklerin Dilini Öğrenin

Her rengin insan zihninde yarattığı bir genel izlenim vardır. Örneğin siyah; güç, gizem ve prestiji, kırmızı; tehlike, kızgınlık, hız ve aşkı, mavi ise; güven, gerçeklik, berraklığı temsil eder. Renklerin insan zihninde yarattığı izlenimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olun ve doğru renkleri tercih edin. Renk tercihi yaparken marka imajı yaratmak için markanızın renklerine uyum şarttır. Belirli tasarımlarda bu renklerin dışına çıksanız da hedef kitlenizin zihninde marka renkleriniz ile konumlanmak için renk kullanımında istikrarlı olmaya dikkat edin.

  • Renklerin Zıtlığından Faydalanın

Banner reklam üzerinde zıt renkleri kullanarak kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Renkler ve yazı grupları yarattıkları kontrastlıklar ve büyüklükler sayesinde, öncelik ve sonralıklar belirlenerek, gereken noktalara ilgi çekmek önemlidir. Örneğin kırmızı bir arka planın üzerine beyaz renkler ya da mavi bir arka planın üzerine turuncu renkler güzel gidebilir. Renk seçimleri size kalmakla birlikte zıtlık yaratarak kullanıcının gözünü daha az yorar ve dikkat çekmek ve okutmak istediklerinizi daha rahat farkına vardırırsınız.

  • Doğru Yazı Tipi ve Yazı Boyutunu Seçin

Kullanıcıların okumada zorluk çekeceği el yazısı gibi yazı tiplerinden uzak durun. Ayrıca yazı boyutlarını da banner üzerinde gözükecek şekilde ayarlayın. Tüm harfler büyük şekilde banner üzerinde mesaj iletmek kullanıcıların zihninde spam hissi doğurur bundan kaçının.

  • Doğru Dosya Uzantıları

Reklam gösterimi için yardımcı reklam araçlarını kullanacaksanız (Örneğin; Google Adwords) o platformun desteklediği dosya boyutu ve dosya uzantısını öğrenin. Yükse boyutta bannerlar geç yükleneceği için etkili olmayacaktır.

  • Animasyon Reklamlar İyidir

Hareketli banner reklamlar statik olanlara göre daha çok dikkat çekici olabilir. HTML5 uzantılı hareketli reklamlar mobil uyumlu olmasından dolayı tercih edilebilir. Flash reklamlar mobil uyumlu olmadığından uzak durmakta fayda var.

  • Web Sayfanızla Uyumlu Bannerlar Hazırlayın

Reklam bannerınız ile reklama tıklayan kullanıcıların ulaştığı sayfada bir bağlantı olmalıdır. Kullanıcılara reklamlarda neyi vaat ediyorsanız, reklama tıkladıklarında da onu görmesini sağlayın.

Ayrıca hedef kitlenizin yoğun bulunduğu bir platformda banner alanı kiraladıysanız ilgili reklam, reklamın yayınlandığı web sitesi ile renk, boyut vb. konularda uyum göstermesi de önemli olabilir. Bu uyumdan kastımız birebir benzerlik değildir. İlgili banner reklamın yayınlandığı web sitesinin renklerine uyum gösterebilir, sitede ilgi çekici durmalıdır.

  • ÖL-ÇÜM-LE-YİN

Daha tıklanabilir banner reklamları için ölçümleme olmazsa olmazlardandır. Yayınladığınız çeşitli reklamlar farklı platformlarda nasıl sonuçlar getiriyor ölçüm. Google Adwords ile reklam yayını yapıyorsanız Google Adwords’ün “Reklam Rotasyonu” özelliğinden faydalanarak reklamlarınıza A/B testi yapın.

Google Analytics vb. ölçümleme araçlarından düzenli şekilde reklamlarınızın gösterim, tıklama vb. metriklerini ölçün ve anlamlı yorumlar yaparak reklamlarınızı optimize edin.

Bu makale ve daha bir çok makale için tıklayın : www.hostingdergi.com.tr


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir