Tüketici verileri saldırı altında: Siber suçların artan tehdidi


Digital design of circuit board with Closed Padlock

Deloitte Tüketici Değerlendirmelerinin sonuncusu, tüketicilerin kişisel verilerinin kurumsal amaçlar ve uygulamalar için toplanması ve kullanılması konusunda giderek güven kaybı yaşadıklarını belirtiyor. Tüketim sektörü buna nasıl yanıt vermeli?

Günümüzün giderek dijitalleşen dünyasında, kompleks ağlar çapında erişilen, kullanılan ve paylaşılan veri miktarı büyümeye devam ediyor.

Siber suç riskinin yükselmesiyle şirketlerin odaklarını netleştirmeleri ve müşterilerin güvenini koruyacaklarını garanti etmeleri gerekiyor. Deloitte’un 2015 raporuna göre tüketicilerin yüzde 84’ü, kullanıcı verilerinin ve kişisel online bilgilerin güvenliğinin garanti altına alınmasından şirketlerin sorumlu olmasını bekliyor.

Peki şirketler tüketicilerin kişisel verilerini verirken kendilerini güvende hissetmeleri için neler yapabilir?

Tüketici güveni ve siber suçlar

Tüketiciler şirketlerin kişisel verilerine ulaşması veya verileri ellerinde tutmaları konusunda giderek artan bir şekilde tedirginlik duyuyorlar. Araştırma 2013’ten bu yana bir siber güvenlik ihlaline maruz kalan kişi sayısının önemli derecede arttığını gösteriyor ve sonuç olarak artık bunların çok azı “hiçbir şey yapmamayı” tercih ediyor.

Şirketlerin sadece tüketicilerin kişisel verilerini nasıl kullandıkları hakkında değil, ayrıca tüketicileri verilerini paylaşmalarının potansiyel faydaları ve riskleri konusunda nasıl bilgilendirecekleri hakkında da şeffaf olmaları gerekiyor.

Siber suçlar ve iş dünyası: zorunlulukları anlamak

Deloitte Tüketici Değerlendirmesi raporunda ortaya çıkan bulgular, şirketlerin şeffaf olmaları ve tüketicilerin kişisel verilerinin ihlal edildiğini anladıklarında hızlı bir şekilde hareket etmeleri gerektiğini gösteriyor. Araştırma, şirketlerin siber stratejilerini geliştirmelerinde odaklanmaları için dört temel alanın altını çiziyor:

1.      Siber güvenlik konusunda Yönetim Kurulu seviyesinde hesap verilebilir entegre bir yaklaşım geliştirin

2.      Siber varlıklarınızı tanıyın

3.      Tüketicilerle aranızda güven inşa edin

4.      Bir müdahale planı geliştirin

Güçlü bir siber güvenlik stratejisi oluşturmak

Siber suçlar büyüyen bir sektör olmaya devam ediyor ve şirketlerin üzerindeki daha geniş ve daha güçlü siber atak riskleri giderek artıyor. Araştırma tüketicilerin yüzde 64’ünün şirketlerden web sitelerinde daha fazla tanıma ve onay süreçleri sunmalarını istediklerini gösteriyor.

Bununla birlikte, siber güvenlik sadece suçla mücadele için doğru teknolojilere değil, ayrıca işletme genelini kapsayan doğru stratejiye de ihtiyaç duyuyor. Bu doğru strateji siber güvenliğin sadece bir bilgi teknolojileri meselesi olmadığının farkına varılmasını gerektiriyor. Yönetim Kurulları tarafından da tüketicilerin verilerinin nasıl kullanıldığı hakkında duydukları şüpheye ve farkındalıklarına dikkat edilmesi önem taşıyor.

Konu ile ilgili 28 sayfalık raporu altta inceleyebilirsiniz;

[pdf-embedder url=”https://www.hostingdergi.com.tr/wp-content/uploads/2016/04/deloitte-consumer-review-nov-2015.pdf”]

 


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir