Yeni Alan Adı Uzantıları Hakkında Efsaneler


Günümüzde yeni bir alan adı seçmek oldukça zorlaştı. Özellikle yeni internet projeleri ve yeni şirketler için işletmeleri adlandırma ve markalaştırma noktasında alan adı seçimi de önem taşıyor.

Bu alan adı seçimlerinde genel tercih her zaman gTLD (üst düzey alan adları) olarak öne çıkıyor. Bu nedenle son dönemde gTLD alan adı seçeneğinin giderek azalması da bu noktada seçim yapmayı oldukça zorlaştırıyor. Yeni gTLD uzantılar ile eski gTLD uzantılar ile ilgili öne sürülen SEO yorumları ve iddiaları ise işleri oldukça karmaşıklaştırıyor.

Bu noktada Jason Chernofsky’in derlediği efsaneler listesini sizler için aktarmaya çalıştık;

1- .COM Domain, SEO’nun Anahtarıdır

Aslında .com domain SEO’nun anahtarı değildir. Hatta bu konuda özellikli ve önemli de değildir. Google temsilcisi Barry Schwartz‘a göre Google, tüm TLD’lere .com .net ve .org ile eşit davranıyor. Herhangi bir uzantıda avantaj veya dezavantaj sağlamıyor. Buna en basit örnek, popüler bir proje olan: last.fm domainidir.

2- Kullanıcılar Yeni gTLD’lere Güvenmiyor

Yayınlanan bir rapor‘da kullanıcıların bir kısmının yeni alan adı uzantılarına gövenmediği, yeni uzantıların scam yada pishing amaçlı kullanılabildiği görüşünün bulunduğu dikkat çekiyor. Ancak uygun markalaşma ve iyi bir web sitesi tasarımı ile bu noktada kullanıcılarla sağlanan iletişim geliştirilebilir ve güçlü hale getirilebilir. Buna örnek verecek olursak, .ly ve .co gibi uzantılarla yayında olan bir çok popüler web sitesi, proje ve şirketi dikkate alabiliriz.

3- .COM Uzantısı Ölüyor

Günümüzde kayıt edilebilir alan adı alternatifleri azalmış olsa da .com uzantısı ölmüyor! Pazarda kayıtlı domain sayılarında %40 gibi çok ciddi bir pay alarak büyümeye devam ediyor.

4- .FM Radyo, .TV Televizyonlar, .DJ ise Müziği Temsil Etmektedir

Hayır, bu yanlıştır! Aslında bu uzantılar;

  • Cibuti
  • Tuvali
  • Mikronezya

gibi çeşitli ülkelerin alan adı uzantılarıdır. Yani birçok yeni alan adı uzantısı özellikle sektörel amaçlı kayıta açılmamış olabilir. Ancak alan adı sonuna eklendiğin bir bütünlük sağladığı için bu şekilde yanlış bir anlam çıkarılabilmektedir.

Sonuç;

Bir çok şirket ve girişim hem .com hem de yeni alan adı uzantılarını birlikte kullanmayı tercih edebilmektedir. Direk sadece yeni alan adı uzantılarını tercih etmekten korkanlar da geçiş aşamasında bu tercihi yapabilirler. Buna bir örnek verecek olursak; bit.ly & bitly.com 🙂

Peki siz, yeni alan adı uzantıları hakkında ne düşünüyorsunuz?


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir