Gücünüzü x5 Katlayın
En Önemli 5 Özelliği 5 Kat Büyütün!
Süper Fiyat
+0 ,39
Sınırsız Pro SSD
Platform Tercihiniz?
Lütfen Web Sitenizi Barındırmak İstediğiniz Platformu Seçin*
*Bu seçimi dilediğiniz zaman tekrar değiştirebilirsiniz.
Linux
Windows
JETSİTE ÜRÜNÜ SATIŞ VE KULLANIM SÖZLEŞMESİ

1. TARAFLAR

İşbu sözleşme şartları (“Sözleşme”), “Maslak Mah. Bilim Sok. Sun Plaza No:5 Kat:19 No:44 Sarıyer/İstanbul Türkiye” adresinde mukim ve bu adreste ar-ge, ulusal/uluslararası satış ve pazarlama faaliyetlerini, muhasebe ve faturalandırma hizmetlerini, çağrı merkezi ve online destek hizmet faaliyetlerini yürüten, Zincirlikuyu Vergi Dairesi’nde 2580894962 vergi numarası ile kayıtlı bulunan Çizgi Telekomünikasyon A.Ş. (Bundan Sonra NATRO olarak anılacaktır.) ile NATRO tarafından sunulan Jetsite adlı ürün ve hizmetlerini satın almak sureti ile NATRO üzerinde bir hesap açtıran ve müşteri olarak hizmet alan 3. kişiler (Bundan sonra Müşteri olarak alınacaktır) arasında kabul edilmiştir. Taraflar arasında çıkabilecek bütün ihtilaflar aşağıdaki hükümler çerçevesinde çözüm bulacaktır. Müşteri’nin işbu genel şartları ihlal etmesi durumunda NATRO Müşteri hesaplarına el koyabilir, durdurabilir, askıya alabilir, müşteri servislerini sınırsız veya süreli olarak duraklatabilir ve sözleşmeyi iptal edebilir.

Adı geçen sözleşme Natro ile Müşteri arasında elektronik yürürlük tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir. Bu Sözleşme, Müşteri’nin Natro üzerinden sağladığı veya sağlayacağı Alan Adı Tahsisi/ Kayıt hizmetinin kullanımına ilişkin kayıt ve şartları ortaya koyar ve Genel Servis Şartlarının yanı sıra Müşteri ile Natro arasındaki nihai anlaşma şartlarını kapsar. Adı geçen sözleşmenin sanal ortamda imzalanmasını / kabulünü / onayını takiben de Müşteri bu Sözleşme’nin imzalanmasına / kabulüne / onayına katılmak suretiyle, sözleşmeyi, sözleşmenin yanı sıra Natro Genel Servis Şartları/Hizmet Sözleşmesi Genel Hükümlerini de bu Sözleşme’den ayrılmaz ve bölünemez bir bütün olarak, okuyup, anladığını ve uyuşmazlık politikaları bakımından Yetkili Kayıt Operatörü’nün devir ve uyuşmazlık çözüm politikası ile Natro’nun zaman zaman www.natro.com isimli alan adı üzerinde yapacağı güncellemeler ve düzenlemeleri de kapsayan ilave ya da farklı kayıt, şart ve politikalar da dahil olmak üzere işbu Sözleşme’deki bütün kayıt ve şartlara bağlı kalmayı, bütün kayıt ve şartlara uygun davranmayı kabul, beyan ve taahhüt ettiğini onaylamaktadır.

Müşteri, gerek Natro’nun, gerek Yetkili Kayıt Operatörü’nün koymuş olduğu kurallar ile bağlı olduğunu kabul etmektedir. Müşteri, BTK’nın (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun), TRABİS’in (TR Ağ Bilgi Sistemi) ve Erişim Sağlayıcıları Birliği’nin düzenleyici işlemlerine, ICANN - İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) ve/veya ICANN tarafından seçilmiş Kayıt Yetkilisi tarafından belirlenen kayıt ve şartlar ve ilgili mevzuata, WIPO (Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı Örgütü) nezdinde yapılan/yapılacak şikayetler ve bu şikayetler sonucu verilen hakem/hakem heyeti kararlarına, Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcıları nezdinde yapılacak başvurular neticesinde verilecek kararlara uymayı taahhüt etmekle birlikte, bunlara ilişkin olarak ve Natro tarafından zaman zaman yayınlanacak bütün kayıt kuralları ve politikalarına uyabilmek için bu Sözleşme’de değişiklik yapabileceğini kabul etmektedir.

2. HİZMET ŞARTLARI

Jetsite ürünü team.blue grubu aracılığıyla Natro altyapısına entegre edilmiştir. Barındırma hizmeti Webnode AG (Badenerstrasse 47, 8004 Zürih/İsviçre) (webnode) tarafından sağlanmakta olup, müşterilere ait kişisel veriler Natro altyapısında saklanacaktır. Müşteri verileri, işbu Sözleşme’nin ifası için gerekli olduğu ölçüde webnode ile paylaşılabilecektir. Bu kapsamda, webnode tarafından gerçekleşecek veri işleme süreçleri Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) ve Natro tarafından gerçekleşecek veri işleme süreçleri Türkiye'deki Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ile uyumlu olarak yürütülecektir.
Sistem, yalnızca Let's Encrypt tarafından sağlanan ücretsiz SSL sertifikaları ile yapılandırılmıştır. Müşteriler, farklı bir SSL sertifikası kurulumunu gerçekleştiremezler.
İşbu Sözleşme Natro (Çizgi Telekomünikasyon A.Ş.) ile Müşteriler arasında akdedilmiş olup, Sözleşme tarafları dışındaki kişilerin işbu Sözleşme’den yararlanma hakkı bulunmadığı taraflarca kabul, beyan ve taahhüt edilmektedir.
Herhangi bir mahkeme veya düzenleyici kuruluş, bu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün geçersiz veya başka bir şekilde uygulanamaz olduğuna karar verirse, söz konusu hüküm bu Sözleşme’den çıkarılacak ve silinecek ve kalan hüküm ve koşullar tam olarak yürürlükte kalmaya devam edecektir.

3. ÜCRETLER

Müşteri tarafından satın alınan ve Natro tarafından Müşteri’ye sağlanan Jetsite hizmeti / ürünleri karşılığında, (“hizmetler”), Müşteri; Natro'dan hizmeti talep ettiği anda ödeme yapmayı kabul etmektedir. Ödeme, Müşteri tarafından aşağıdaki yollardan biri ile yapılır: geçerli bir kredi kartı, havale, eft ve Natro Sanal Kart. Ödeme zamanında, döviz cinsi üzerinden yapılacak ödemeler bakımından Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasının Amerikan Doları Döviz Satış Kuru üzerinden yapılmaktadır. Jetsite ürünü hizmeti satın alındığında, Natro, herhangi bir sebeple, sağladığı hizmetlerin bedelini Müşteri’den tam olarak tahsil edemezse veya önceden tahsil ettiği herhangi bir ücret için kendisine yapılan ödeme ile ilgili herhangi bir sıkıntı ile karşı karşıya kalırsa (örneğin çalıntı kredi kartı ile yapılan ödemeler) Müşteri, Natro’nun ödemeyi tahsil bakımından tüm idari, usuli, yargısal ve cezai çarelere başvurabileceğini bildiğini kabul ve beyan eder. Müşteri; çalıntı kredi kartı ile yapılan alışveriş bakımından çalıntı kredi kartı ile yapılan alışveriş tek bir alışveriş olsa dahi Natro'nun etkin bir ödemeyi sağlamak için takip edeceği çareler arasında ve bu önlemlerle sınırlı olmamak üzere, Müşteri hesabına kayıtlı olan veya süresi uzatılmış olan bütün alan adları ve almış olduğunuz sair hizmetlerin herhangi bir bildirim olmaksızın derhal iptal edilebileceğini, durdurulabileceğini, herhangi bir zarar ziyan tazmin mükellefiyeti doğurmaksızın Müşteri kaydı da dahil olmak üzere alınan tüm hizmet ve mal kalemlerinin bedeli ne olursa olsun iptal edilebileceğini, son verilebileceğini, durdurulabileceğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Natro, düzenli hizmetlerinin kapsamı dışındaki sair görevler bakımından ve ek hizmet veyahut mal talepleri bakımından her zaman makul bir hizmet ücreti tahsil etme hakkını saklı tutar. Bunlar, burada sayılanlarla sınırlı olmamak üzere, e-posta üzerinden halledilemeyen ve kişisel hizmet gerektiren müşteri hizmetleri sorunları ve özel hizmet gerektiren anlaşmazlıklar veyahut Natro’nun Müşteri bakımından almak zorunda kaldığı hukuk müşavirliği vb. hizmetlerdir. Bu tahsilatlar, Müşteri’nin Natro’da kayıtlı olan Ödeme Yöntemine mümkün olduğunca uygun biçimde fatura edilecektir.

Natro, enflasyondan, Natro’nun tedarikçileriyle bağlantılı olarak malzeme maliyet fiyat artışından ve/veya herhangi bir yasa veya düzenlemeden kaynaklanan değişiklikler nedeniyle ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, 30 (otuz) gün önceden bildirimde bulunarak Natro, fiyatlarını istediği zaman değiştirme hakkını saklı tutar. Müşteri’nin, fiyat değişikliğini 30 (otuz) günlük bildirim süresi içinde değerlendirme hakkı bulunmaktadır. Fiyat değişikliğini kabul etmemesi halinde, fiyat değişikliği Müşteri’nin lehine olmadığı müddetçe, Müşteri, Sözleşme’yi iptal etme hakkına sahip olacaktır. 

İşbu Sözleşme’nin süresi Müşteri’nin ürün alımında tercih ettiği ürün kullanım süresi kadardır. Müşterinin bu süreye ilişkin ödemeyi gerçekleştirmesi ile Sözleşme taraflar arasında akdedilmiş sayılır. Sözleşme’nin bu şekilde belirlenmiş olan süresinin sonunda Müşteri tarafından Sözleşme yenilenmezse veyahut yenilemeye ilişkin ödeme yapılmamış olması durumunda Sözleşme sona erecektir.
Müşteri tarafından işbu Sözleşme konusu ürün yenileme süresi sonrasında ödeme yapılmaması veya sunulan hizmetin herhangi bir nedenle iptalinin söz konusu olması durumunda, Sözleşme kapsamında verilen hizmet nedeni ile oluşan veriler silinecektir. Söz konusu verilerin yedeklenmesi bakımından Natro’nun herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığı Müşteri tarafından kabul beyan ve taahhüt edilmektedir.

4. GÜNCEL BİLGİ; BİLGİNİN KULLANIMI VE SÜRE BİTİMİ

Müşteri, uygulamanın ve/veya kayıt süreç değişikliklerinin bir parçası olarak herhangi bir bilgi edindiği zaman bunu iki (2) iş günü içinde Natro 'ya bildireceğini kabul etmektedir. Bu bilgiyi güncel ve doğru bir durumda korumak Müşteri’in sorumluluğundadır. Her ne sebeple olursa olsun, Natro'ya başlangıçta ve devamlı olarak kesin ve doğru bilgiyi sağlayamamanız, bu Sözleşme'nin esaslı olarak ihlali manasına gelir. Müşteri tarafından sağlanan bilginin geçerliliğine karar vermek için Natro tarafından Müşteri’ye yöneltilecek herhangi bir soruya, her ne sebeple olursa olsun, ilk iki (2) gün içinde cevap vermemeniz, bu Sözleşme'nin esaslı olarak ihlali manasına gelir. Kaldı ki her hâlükârda Müşteri alan adının satın alma kaydının bir kopyasının tutulmasını kabul etmektedir. Müşteri, üzerine kaydedilmiş her bir alan adı için aşağıdaki iletişim verilerini sağlamayı kabul etmektedir: eğer kayıtlı alan adı sahibi ile iletişim kurulacaksa ona ait posta adresi, e-posta adresi, telefon numarası ve varsa faks numarası ve eğer kayıtlı alan adı sahibinden farklı ise aynı iletişim bilgileri teknik yetkili, idari yetkili ve ödeme yetkilisi içinde sağlanmalıdır.

Müşteri, kayıt operatörüyle paylaşılacak bu iletişim bilgilerinin Jetsite ürünü hizmeti için gerekli olduğunu bilir ve kabul eder. ICANN'ın istediği bu bilgi Whois yoluyla halka açık olması ve kayıt operatörünün Whois yoluyla bu bilgiyi halka açık tutması gerekebilir. Gerek Natro gerekse kayıt operatörü, bu bilgiyi güvenilir bir üçüncü kişiyle beraber arşivleyebilir. İşbu şekilde Müşteri, bütün bu ihtiyaç ve bildirimlere onay ve rıza vermektedir.

Müşteri, üzerine kayıtlı her bir alan adı için, aşağıdaki bilgilerin, ICANN Politikası gereğince, belirlenmiş olan Whois dizininde halka açık olarak yer alacağını ve ICANN sözleşmesinde belirlenen şekilde bütün olarak ticari amaçla kullanılabileceğini, bir katalogda yer alabileceğini, satılabileceğini kabul etmektedir.

•    Alan Adı
•    İsminiz ve posta adresiniz
•    E-posta adresi, posta adresi, teknik ve idari iletişimler için telefon ve faks numaraları
•    Birincil ve İkincil Ad Sunucuları (Name Server) için İnternet Protokol Numaraları
•    Ad Sunucularının cevap veren isimleri ve
•    Orijinal Kayıt ve süre bitim tarihi
Müşteri, Jetsite ürünü hizmeti sürecinde sağladığı kamuya açık bilgilerin, ICANN'ın izin verdiği kapsamda, Natro tarafından kullanılabileceğini kabul etmektedir. Müşteri aynı zamanda alan adı sistemleri konusunda gerek mevcut gerek gelecekteki kural ve politikalarla uyumlu olmak bakımından, alan adı başvurusu yaptığı sırada sağladığı aşağıda yer alan bilgileri, interaktif ve kamuya açık bir biçimde, kendi veri tabanı aracılığıyla üçüncü kişilere açıklayabilme hakkını Natro’ya vermektedir.

i.    Müşteri tarafından kaydedilmiş alan adı ya da alt alan ad(lar)ı
ii.    Organizasyonunuzun adı, tipi ve posta adresi
iii.    Alan ad(lar)ınız veya alt-alan ad(lar)ınız için idari ve teknik sorumluların ad(lar)ı, pozisyon(lar)ı, posta adres(ler)i, e-posta adres(ler)i, sesli telefon numara(lar)ı ve varsa fax numara(lar)ı.
iv.    Alan adınız veya alt-alan adınız için en az iki (2) ad sunucusu hostunun (biri birincil ve en az biri ikincil) tüm host adları ve internet protokol adresleri ad sunucusu belirtilebilir.
v.    bu ad sunucuların cevap veren isimleri
vi.    kaydın Orijinal oluşum tarihi ve
vii.    kaydın süre bitim tarihi

Natro’nun bu ve buna benzer bilgileri bütün halinde veya bir kısmını mevzuatta öngörülen yükümlülüklerin yerine getirilmesi adına üçüncü kişilerin kullanımına açması gerekebilir. Bununla beraber, takdir hakkı Natro’ya ait olmak üzere, bu bilgiyi bir üçüncü kişiye devredebilir veya temlik edebilir. Bu bilgilerin resmi ve idari makamlar tarafından olmakla birlikte, hukuka aykırı içerik iddiası ile talepte bulunan 3. kişi ve kurumlarla Natro tarafından Müşteri’ye bilgi verilme zorunluluğu bulunmaksızın ve ayrıca iznine tabi olmaksızın paylaşılacağı Müşteri’nin bilgileri dahilindedir. Müşteri’nin anılan kayıtlar bakımından gerçeğe aykırı bilgi vermiş olması halinde tüm maddi ve manevi zararlardan Müşteri’nin sorumlu olacağı Müşteri tarafından kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir.

5. KABUL EDİLEBİLİR KULLANIM

Müşteri, işbu Sözleşme kapsamında almış olduğu hizmet bakımından iftira niteliğinde, tehdit edici, müstehcen, zararlı, pornografik veya başka türlü yasa dışı nitelikte herhangi bir materyal yayınlamamayı veya dağıtmamayı kabul, beyan ve taahhüt etmektedir. Ayrıca, Natro’nun haklarını veya başkalarının haklarını (fikri mülkiyet hakları, gizlilik hakları ve mahremiyet hakları dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) herhangi bir şekilde ihlal eden veya ihlal eden materyaller ve ayrıca Natro’ya veya başkalarına sıkıntı veya rahatsızlık verebilecek faaliyetlerde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Ayrıca, kaba, ilkel, cinsiyetçi, ırkçı veya başka türlü saldırgan görüşler ifade etmeyeceğini ve diğer kullanıcılar ile ilgili de saygılı ve nazik bir şekilde davranacağını kabul eder.
Müşteri Natro’nun internet sitesinin işlerliğini veya güvenliğini etkileyebilecek herhangi bir davranışta veya eylemde bulunmayacağını kabul beyan ve taahhüt eder.
Müşteri yeni “NATRO” Siteleri oluşturmak veya Jetsite ürünü oluşturmak veya bunları değiştirmek için robot yazılımları (veya Jetsite olmayan herhangi bir yazılımı) kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

6. FİKRİ MÜLKİYET

Müşteri, Jetsite ürünü / hizmeti ile ilgili sağlanan tüm telif hakkı materyalleri, ticari markalar ve diğer fikri mülkiyet hakkı materyalleri veya içeriklerinin her zaman Natro’ya veya lisans verenlerde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. Ayrıca, bu tür materyalleri yalnızca İşbu Sözleşme’de kapsamında açıklanan şekilde Müşteri tarafından kullanılacak olup, başka hiçbir şekilde kullanılamaz. Bu tür materyallerin veya içeriklerin kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması, ticari olarak kullanılması veya herhangi bir şekilde bunlardan faydalanılması/kâr elde edilmesi veya yukarıda belirtilenler gibi eylemlerde bulunulması, herhangi bir üçüncü tarafa yardımcı olunması/kolaylaştırılması Sözleşme’nin esaslı ihlali kabul edilecektir. Bu tür davranışların tespiti halinde Sözleşme’nin haklı nedenle derhal feshedilebileceği gibi, Natro’nun uğradığı / uğrayacağı tüm zararı da Müşteri ilk talepte derhal, nakden ve defaten ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
Müşteri ayrıca, böyle bir dağıtım veya ticari sömürüden haberdar olunması halinde derhal Natro’yu bilgilendirmeyi kabul eder.

7. HİZMETLERİN ASKIYA ALINMASI; SÖZLEŞME İHLALİ

Müşteri, işbu Sözleşme’de belirtilen diğer konulara ek olarak aşağıdaki maddeleri de kabul etmektedir.
i.    Natro tarafından sağlanan hizmetlerden herhangi birisini kullanma yeterliliğiniz, bu Sözleşme'nin ihlali durumunda askıya alınması veya iptali ve/veya halen yürürlükte olan veya Yetkili Kayıt Operatörü tarafından sonradan benimsenen herhangi bir politikanın gerektirdiği askıya alma veya iptal durumuna bağlıdır.
Müşteri’nin, bu Sözleşme'nin kayıt ve şartlarına ayrıca Natro tarafından belirlenen herhangi bir Natro kural ve politikasına tam olarak uymaması halinde, bu durumun Sözleşme'nin esaslı bir ihlali sayılacağını ve Natro'nun bu tip bir ihlali müşterilere yazı ile veya elektronik olarak (örn. E-posta) bildireceğini kabul etmektedir. Müşteri Natro'ya on (10) iş günü içinde yükümlülüklerini ihlal etmediğine dair esaslı bir delil sunmadığı durumda, Natro Müşteri ile olan ilişkisini sonlandırabilecek ve yasal mevzuat kapsamında Müşteriye karşı uygun hukuki çarelere başvurabilecektir. Bu tarz bir yol Müşterilere bildirim yapılmadan uygulanabilir ve bu yollar, burada söylenenlerle sınırlı olmamak üzere, Müşterinin alan adlarının iptali ve Natro tarafından Müşterilere sağlanan hizmetleri durdurmak şeklinde olabilir. İhlalden dolayı hizmetlerin kesilmesi, durdurulması veya iptal edilmesi nedeniyle müşterilere herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.

8. HİZMETLERİN KISITLANMASI; REDDETME HAKKI

Aşağıdaki haller veya Müşteri’nin ve/veya Müşteri’nin ağ ve/veya hizmet kullanıcılarının bu tür kullanımlarına ilişkin doğan makul şüphe, işbu Sözleşme kapsamında kabul edilemez/yetkisiz kullanım sayılacaktır. Yetkisiz kullanım, Natro’nun kabul edilebilir kullanım politikasının (acceptable use policy) ve Müşteri ile akdedilen işbu Sözleşme’nin esaslı ihlali olarak kabul edilir. Bu halde, Natro, yapacağı yazılı bildirimle, derhal etkili olmak üzere ve herhangi bir tazminat yükümlülüğü doğmaksızın işbu Sözleşme’yi feshetme ve/veya Müşteri’ye bu Sözleşme kapsamında sağlanan hizmetleri askıya alma hakkına sahip olacaktır. Müşteri, hizmetleri ve Natro ağını, işbu 8. madde başta olmak üzere Sözleşme hükümlerine uyarak kullanacağını ve başkalarının bu Sözleşme hükümlerine aykırı olarak kullanmasına izin vermemeyi kabul eder.

8.1    Müşteri, başta Jetsite hizmetleri ve Natro ağını, aşağıda belirtilen veriyi/verileri depolamak veya yaymak için kullanmayacaktır:
a.    kötü amaçlı içerik barındıran veya bunlara atıfta bulunan (virüsler, kötü amaçlı yazılımlar veya diğer zararlı yazılımlar gibi);
b.    üçüncü kişilerin haklarını ihlal eden (Fikri Mülkiyet Hakları gibi) veya küçük düşürücü, zararlı, tehdit edici, taciz edici, ayrımcılığa sebebiyet veren, nefret dolu veya başka şekilde sakıncalı olan;
c.    suç veya hileli davranış teşkil veya teşvik eden veya bunları kolaylaştıran;
d.    fikri mülkiyet haklarını ihlal eden materyal barındıran bağlantılar, veri aktarımını kontrol eden dosyalar (torrent) veya referanslar (veya bunların depolarını) içeren
e.    suç teşkil eden herhangi bir pornografik materyal içeren veya başkalarının bu tür materyalleri bulmasına yardımcı olduğu veya kolaylaştırdığı anlaşılan;
f.    üçüncü kişilerin kişisel verilerinin rıza veya başka bir dayanak olmaksızın işlenmesi dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere üçüncü kişilerin gizliliğini ihlal eden;
g.    istenmeyen, yetkisiz veya yasa dışı reklam, promosyon malzemeleri, spam ve önemsiz (junk) posta içeren; veya
h.    Natro’nun diğer müşterilerini veya üçüncü kişileri engelleyen veya Natro’nun ya da üçüncü kişilerin sistemlerine veya ağlarına zarar veren (herhangi bir şüpheye mahal vermemek adına, Müşteri, Natro’yu veya üçüncü kişileri engellediğini veya zarar verdiğini bildiği veya bilmesi gereken süreç veya programları çalıştıramaz). 
8.2    Müşteri, Natro tarafından sağlanan herhangi bir servise tekrarlayan, yüksek hacimli sorgulamalar (örneğin alan adı müsaitliği vb.) yapmayacaktır.
8.3    Eğer, Müşteri alan adını, alan adı sunucularını (DNS) Natro Serverları üzerinde barındırıyorsa veya bir alan adını yönlendirmek için sistemini kullanıyorsa, URL veya başka şekilde bir site veya bir sistemi barındırıyorsa ya da Natro üzerinden kayıt altına alınmış alan adı varsa, Natro'nun DNS sistemine aşırı yük bindirmemeye dikkat etmek mükellefiyetindedir. Müşteri, Natro'nun sunucularını, alan adını, kaynak olarak, vasıta olarak, adrese cevap olarak veya mail bombardımanı için varış adresi olarak, Internet paket flooding, paket bozma vb. için kullanamaz. Server hack’leme ya da güvenlik açıklarına karşı işlenen diğer suçlar yasaktır. Şebekenin dengesini tehdit eden, müşterinin sitesinin sebep olduğu aktivitelerin algılanması halinde, Natro'nun bu alan adını devre dışı bırakma ve hizmeti süresiz durdurma hakkı saklıdır.
8.4    Bununla beraber, Natro, kendi takdiri ile ve Müşteri’ye karşı herhangi bir yükümlülüğü olmadan, herhangi bir alan adının kaydını, kaydın yapılmasından sonraki ilk otuz (30) gün içinde silebilir. Ayrıca, eğer bir isim, istenmeyen veya ahlaken sakıncalı aktivitelerle bütünleşmişse, Natro alan adının kaydını iptal edebilir. Ahlaken sakıncalı aktivitelerin bazıları, bu kadarla sınırlı olmamak üzere aşağıda sayılmıştır:
•    üçüncü kişilere iftira, küçük düşürme, zarar, kötüye kullanma, tehdit, hakaret veya taciz duygularını yaşatacak şekilde düzenlenmiş aktiviteler
•    5651 sayılı Yasa’da tanımlanmış katalog suçlar
•    nefret suçları, terörizm ve çocuk pornosu gibi başkalarını kanunsuz davranışlar yapmaya cesaretlendiren aktiviteler
•    haksız, bayağı, muzır, üçüncü bir kişinin özel hayatına giren, ırkçı ve diğer uygunsuz aktiviteler
•   üçüncü bir kişinin kimliğini taklit edecek şekilde düzenlenen aktiviteler
•  küçüklerin ahlaka aykırı bir şekilde kullanılması veya zarar verilmesi şeklinde düzenlenen aktiviteler.
8.5    Her ne kadar Müşteri Natro'nun bir kaydı reddettiği veya kayıttan sonraki ilk otuz (30) gün içinde sildiği durumlarda, hem iptal edilme hem de reddedilme halleriyle bağlantılı olarak Natro'ya yaptığı ödemeyi geri alabilecek ise de Natro'nun bir alan adını, spamla veya ahlaki açıdan sakıncalı aktivitelerle bütünleşik olmasından dolayı sildiği durumlarda geri ödeme yapılmaz. Natro’nun 3. kişilerin hukuka aykırı içerik ve/veya eylemler içeren alan adı iddiası ve şikayetinde anılan alan adı bakımından Natro’nun teknik imkan dahilinde tüm tedbir yöntemlerine başvurma hakkı saklıdır. Müşteri bu sebeple bir hak ihlali yaşadığı iddiasında bulunamayacağını peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.

9. SORUMLULUK

Müşteri, aşağıdaki hükümleri okuduğunu, anladığını ve kabul ettiğini kabul ve beyan eder:
a)    İşbu Sözleşme kapsamında Natro’nun Müşteri’ye karşı sorumluluğu, Müşteri tarafından Müşteri’nin ürün alımında tercih ettiği ürün kullanım süresi karşılığında ödenen hizmet bedelini aşmayacaktır.
b)    Natro’dan kaynaklanan doğrudan ve öngörülebilir kayıp ve zararlardan dolayı Natro, Müşteri’ye karşı sorumlu olacaktır. Natro, bu Sözleşme koşullarına uymazsa, işbu Sözleşme’yi ihlal etmesinin veya makul özen ve beceriyi kullanmamasının doğrudan ve öngörülebilir bir sonucu olarak Müşteri’nin maruz kaldığı kayıp veya zarardan sorumludur, ancak doğrudan ve öngörülebilir olmayan hiçbir kayıp veya zarardan sorumlu değildir. Meydana gelen zararın bir dizi ilgili olayı içerdiği durumlarda, bunlar bu hükümler tahtında tek bir olay olarak değerlendirilecektir. 
c)    Natro, Müşteri’ye karşı sorumluluğunu, hukuka aykırı olacak şekilde sınırlamamaktadır. Bu kapsamda, (i) Natro’nun veya çalışanlarının, temsilcilerinin veya alt yüklenicilerinin kusurundan kaynaklanan ölüm veya kişisel yaralanmadan veya (ii) dolandırıcılık veya hileli yanlış beyanlardan doğan sorumluluğu sınırlandırılmamaktadır.
d)    Natro, Müşteri’nin maruz kalabileceği ticari kayıplardan sorumlu değildir. Müşteri’nin ürünleri herhangi bir ticari veya mesleki amaçla veya yeniden satış amacıyla kullanması halinde, herhangi bir kar kaybı, iş kaybı, iş kesintisi veya fırsat kaybı ile ilgili olarak Natro’nun Müşteri’ye karşı hiçbir yükümlülüğü olmayacaktır.
e)    Natro’nun kontrolünde olup olmamasından bağımsız olarak, Müşteri’nin sistemi yeterli şekilde koruyamamasından kaynaklanan, herhangi bir virüs, Truva atı (Trojan horse) veya hizmetleri ya da sistemleri etkileyen başka bir devre dışı bırakma cihazı nedeniyle Müşteri’nin uğrayabileceği doğrudan ya da dolaylı hiçbir zarar ya da kayıptan Natro sorumlu olmayacaktır.
f)    İşbu Sözleşme’nin tarafları olarak Müşteri ve Natro, Sözleşme hükümlerini sanki Sözleşme’nin bir tarafıymış gibi uygulama hakkına sahip olabilecek üçüncü tarafların haklarını açıkça işbu Sözleşme kapsamı dışında tuttuğunu kabul ve beyan ederler.

10.    MÜCBİR SEBEP

10.1    Mücbir sebep, her hâlükârda bu hususlarla sınırlı olmaksızın; internet, veri, ağ, elektrik ve telekomünikasyon altyapısı ve tesislerindeki arızalar veya hatalar, yaygın siber saldırılar, siber suçlar, ağ saldırıları, (D)DoS saldırıları (Servis Dışı Bırakma Saldırıları), elektrik kesintileri, Müşteri’nin kullanımı için sağladığı ürün veya yazılımlardaki ayıplar, herhangi bir doğal afet, yıldırım veya yangın, pandemi (covid-9, maymun çiçeği vb.), iç karışıklıklar, hükümet önlemleri, seferberlik, savaş, terör saldırıları, ulaşımın engellenmesi, grev, lokavt, iş kesintileri, tedarikte durgunluk, bir veya daha fazla personelin hastalık nedeniyle devamsızlığı, salgın hastalıklar, pandemiler, ithalat ve ihracat engelleri anlamına gelecektir.
10.2    Gecikme veya ifa etmemenin, bir mücbir sebep halinden kaynaklanması kaydıyla ve bu ölçüde, mücbir sebep halinden etkilenen taraf, işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğünün ifasındaki gecikmeden veya işbu Sözleşme kapsamındaki herhangi bir yükümlülüğünü ifa etmemekten dolayı işbu Sözleşme’yi ihlal etmiş addedilmeyecektir ve diğer tarafa karşı sorumlu olmayacaktır. Mücbir sebep halinden etkilenen tarafın yükümlülüğünü ifa süresi, mücbir sebep hali ile orantılı olarak uzatılacaktır. Bu madde, muaccel ve ödenmemiş herhangi bir tutarı ödeme yükümlülüğüne uygulanmaz.
10.3    Mücbir sebep halinin, başladığı tarihten itibaren bir (1) ayı aşan kesintisiz bir süre boyunca devam etmesi halinde, diğer taraf, mücbir sebep haline maruz kalan tarafa yapacağı yazılım bildirim ile işbu Sözleşme’yi tazminatsız olarak feshedebilir. Fesih bildiriminde, fesih bildiriminin yapıldığı tarihten itibaren yedi (7) günden az olmamak kaydıyla, Sözleşme’nin fesih tarihi belirtilecektir. Geçerli bir fesih bildirimi yapıldıktan sonra, işbu Sözleşme, bildirimde belirtilen fesih tarihinde sona erecektir.

11.       YAPTIRIMA TABİ BELİRLİ ÜLKELERE YÖNELİK OLARAK HİZMETLER’İN SUNUMUNA İLİŞKİN KISITLAMALAR

11.1.    İşbu Sözleşme kapsamında tanımlanan hizmet/ürünlerin sunumu, Türkiye Cumhuriyeti Devleti (Mali Suçları Araştırma Kurulu “MASAK” dâhil ancak bununla sınırlı olmamak üzere Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin tüm kurum ve idareleri), Avrupa Birliği (the European Union) veya Avrupa Serbest Ticaret Birliği’ne (the European Free Trade Association) üye ülkeler tarafından yaptırım uygulanan belirli ülkelere (bundan böyle “Yaptırıma Tabi Ülkeler” olarak anılacaktır) yönelik olarak getirilen kontrol ve kısıtlamalara tabi olabilir. Bu doğrultuda, Müşteri, Natro tarafından sunulan hizmet/ürünlerin, Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Avrupa Birliği veya Avrupa Serbest Ticaret Birliği’ne üye ülkeler tarafından yaptırım uygulanan Yaptırıma Tabi Ülkeler’e yeniden satılamayacağını, ihraç edilemeyeceğini, devredilemeyeceğini veya başka şekilde Yaptırıma Tabi Ülkeler lehine kullanılamayacağını; ayrıca söz konusu kurumlar tarafından yaptırıma tabi tutulan vatandaşlar lehine ya da bu kişiler aracılığıyla veya bu kişilerin ikamet ettiği ülkelerde kullanılamayacağını açıkça kabul eder.

11.2.    Müşteri; Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Avrupa Birliği veya Avrupa Serbest Ticaret Birliği’ne üye ülkeler tarafından öngörülen ihracat ve ithalat düzenlemeleri dâhil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın, yürürlükte bulunan tüm mevzuata tamamen uyacağını taahhüt eder. Müşteri’nin veya Müşteri’nin nihai müşterilerinin hizmet/ürünleri Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Avrupa Birliği veya Avrupa Serbest Ticaret Birliği’ne üye ülkeler tarafından belirlenen kurallara aykırı olarak kullanması halinde, tüm sorumluluk yalnızca Müşteri’ye ait olacaktır.

11.3.    Müşteri; yetkili bir kamu otoritesi tarafından açıkça izin verilmiş olmadıkça, hizmet/ürünlerin Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Avrupa Birliği veya Avrupa Serbest Ticaret Birliği’ne üye ülkeler tarafından yayımlanan tedbirler ve kararlar kapsamında sayılan faaliyetler dâhil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın yasa dışı herhangi bir amaçla kullanılmayacağını beyan ve taahhüt eder. Ayrıca, Müşteri, nihai müşterilerinin de yürürlükteki düzenlemelere ve zaman zaman geçerli olan tedbirlere uygun hareket etmesini sağlamayı taahhüt eder.

11.4.    İşbu Sözleşme’nin diğer hükümlerine halel gelmeksizin, Müşteri’nin işbu madde kapsamındaki yükümlülüklerini ihlal etmesi hâlinde, Natro, Müşteri’ye yazılı bildirimde bulunarak işbu Sözleşme’yi derhal ve herhangi bir tazminat yükümlülüğü olmaksızın feshetme hakkına sahiptir.


Son Revizyon Tarihi: 07.07.2025
 
Destek Gerekirse 7/24 Buradayız
Dilediğiniz kanaldan, ihtiyaç duyduğunuz her an bize ulaşın