Hitachi: 2017’de Veri Merkezleri Stratejik Planlamanın Lokomotifi Olacak


Hitachi Data Systems Genel Müdürü Cem Fındıkoğlu, 2017’de BT yöneticilerine “veri merkezlerinin bulutta olup-olmadığının” değil, “ne zaman geçtiklerinin” sorulacağını ve BT felsefesini “azla çok şey yapmak” yerine, “daha hızlı yapmak” şeklinde değiştireceklerini belirtiyor.

2016’nın bitmesi ve 2017’nin başlamasıyla bu yıl karşılaşılacak trendler konusunda sektörün tüm ileri gelenleri fikirlerini paylaşıyor. Hitachi Data Systems Genel Müdürü Cem Fındıkoğlu da 2017’nin kahramanının geçtiğimiz yılın bir devamı olarak yine dijital dönüşüm olacağını söylüyor. Bunun dışında da veri merkezlerinin artık bir çalışan gibi şirketlerin vazgeçilmez ve strateji çizen bir parçası haline gelmeye başlayacağını da belirtiyor. Cem Fındıkoğlu sözlerine şöyle devam ediyor: “Yeni nesil veri merkezindeki depolama bilgiyi depolamadan ibaret olmayacak. Aynı zamanda kullanıma ve ihtiyaca göre veriyi depolayacak. Veri merkezleri artık rekabette önemli bir silah haline geldi. İstenen yerden ve istendiği anda veriye erişimi ve analizi mümkün kılan veri merkezleri şirketlerin vazgeçilmez bir çalışanı haline gelecek.”

İşte veri merkezlerinde beklenen trendler;

  1. Buluta geçiş hızlanıyor

Gartner Araştırma Başkan Yardımcısı Ed Anderson’a göre teknolojinin hızla değiştiği dünyada, bulutu ön plana alan stratejiler gelişmelere yakın kalmak isteyen şirketler için temel oluşturuyor. BT yöneticileri, bulut izleme, bulut iş yükü performansı, güvenlik yönetimi ve bulut kapasitesi yönetiminde yeni beceriler geliştirecekler. Artık soru “olup olmadığı” değil “ne zaman” olduğu. Sanallaştırma, kümelenme, nesne depolama ve bulut yönetim portalları buluta geçişi kolaylaştıracak.

  1. BT’nin Çevik Dönüşümü

BT’nin felsefesi, azla çok şey yapmaktan, daha hızlı yapmaya dönüşecek. İşletmeler dönüşüm konusunda büyük bir baskı altında. Bu yüzden de işlerinin her yönüne yenilikçi uygulamalar ve platformları adapte ediyorlar. Daha fazla BT yöneticisi çevik metodolojileri benimseyerek işletmenin tüm işlerinde departmanlarla birlikte çalışıyor ve düzenli bir şekilde geri beslemeleri alıyorlar. Bu yüzden de artık işletmeler BT süreçlerini baştan değerlendirerek çalışanlarına yeni beceriler kazandıracak şekilde yapılandırmalı ve CIO’lar da harcama merkezli bir yöneticiden “gerçek bir işletme” CIO’suna dönüşmeli.

  1. Çalışanlar, süreçler ve işletmelerin üretkenlikleriyle birlikte kazançları da artacak.

Geçtiğimiz 10 yılda her ne kadar yeni teknolojilerde bir patlama yaşanmış olsa da üretkenlik bunun tam zıttı bir şekilde düştü. Bu durum teknolojiyi en iyi kullandığını düşündüğümüz ülkelerde bile aynı. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü – OECD raporları da bunu kanıtlıyor.

BT, altyapı yönetiminde her gün daha da karlı hale geliyor ancak buradan elde edilen kar işletme malları ve hizmetlerinin artırılmasına aktarılmıyor. BT artık, tek bir tam zamanlı çalışanın ne kadar terabyte’ı yönettiği ile değil işletme verimiyle ölçülmeye başlayacak. Dijital dönüşümden beklenen bu trendi üretkenliğe dönüştürmek olacak.

  1. Satın alma modelleri değişecek

İşletmeler altyapı ve hizmetlerindeki BT satın alımları için satın alma modellerini tekrar gözden geçiriyorlar. Bulut ve host edilmiş hizmetler; düşük maliyet, artan çeviklik ve gelişmiş zamanı değere çevirme avantajından etkilenecekler.


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir