201 Bin SPAM Mesaja 1,9 milyon TL Para Cezası Kesildi


Gümrük ve Ticaret Bakanlığının internet sayfasının veya e-Devlet Kapısı’nın entegrasyonu sağlanan “Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi” üzerinden şikayetlerin alınmaya başladığı 7 Temmuz 2015’ten bugüne toplam 201.212 şikayet yapıldığı bildiriliyor. 1 mayıs 2015 tarihinde yürürlüğe giren elektronik ticarete ilişkin yeni düzenlemenin şikayet süreçlerini de tanımlayan yönetmeliği 13 temmuz 2015’de yayınlanmıştı.

Şikayet türlerinde ilk sırayı 182.638 ile SMS alırken, bunu 14.147 ile sesli arama ve 4.427 ile e-posta yoluyla gönderilen iletilere ilişkin başvurular izledi. İncelemeler sonucunda il müdürlüklerince kesilen kesinleşmiş ceza tutarı, bir yılda toplam 1.898.668 TL olarak gerçekleşti. Birçok il müdürlüğünde ise şikayet edilen gerçek veya tüzel kişilerden savunmaları talep edildi ve idari para cezası uygulama aşamasına gelindi.

Söz konusu şikayetlerin 54.873’ü bu yılın ilk altı ayında gerçekleşti. Bu başvuruların ise 50.718’i SMS, 2.817’si sesli arama ve 1.338’i e-posta yoluyla gönderilen iletilere ilişkin oldu. Yapılan bu başvurulara ilişkin 25.665 lira ceza uygulandı.

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi

Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un uygulamasını düzenleyen Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik, geçen yıl temmuz ayında yürürlüğe girmişti.

İstenmeyen ticari elektronik iletilere ilişkin başvurular, dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine yapılabildiği gibi Bakanlığın resmi internet sitesi ve e-Devlet Kapısı üzerinden ulaşılan Ticari Elektronik İleti Şikayet Sisteminden de gerçekleştirilebiliyor. Başvuruyu değerlendiren Bakanlık, bu sürece ilişkin tüketiciye bilgi veriyor. İstenmeyen ticari elektronik iletiyi gönderen firmaya bin liradan 15 bin liraya kadar idari para cezası kesilebiliyor. Başvuru ticari elektronik iletinin gönderildiği tarihten itibaren en geç 3 ay içinde yapılabiliyor.

Ancak söz konusu düzenleme uyarınca onaylı olduğu kabul edilen veri tabanlarında iletişim bilgileri yer alan vatandaşlara gönderilen iletiler hakkında yapılan şikayet başvuruları sonucunda idari işlem uygulanamıyor. Şikayet başvurusunda bulunulmuş olması ileti gönderilmesinin reddedildiği anlamına gelmediği için ticari elektronik ileti almak istemeyen tüketicilerin öncelikle bu iletileri reddetme hakkını kullanması gerekiyor.


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir