ICANN Küresel Tüketici Araştırma Raporu


Business workplace with keyboard mouse and papers with graphs and diagrams

İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu ICANN için, geçtiğimiz Nisan ayında Nielsen tarafından ikincisi gerçekleştirilen Küresel Tüketici Tercihleri Araştırması yayınlandı. Oluşturulan raporda 5.452 kullanıcıdan alınan gTLD ve DNS verileri baz alınmış.

ICANN Global Domains Başkanı Akram Atallah;

Geçen yıl yapmaya başladığımız bu anketin sonuçları büyümeye devam ediyor. Yapılan araştırmaya göre jenerik üst düzey alan adlarına farkındalığın genel olarak arttığı görülüyor. Bu çalışma, mevcut piyasayı gözlemlemek ve bilgi edinmek için oldukça faydalı oldu…

dedi. Ortaya çıkan araştırma raporunda yer alan bulgular ise şu şekilde;

Yeni jenerik üst düzey alan adı uzantılarına (gTLD) dünya çapında farkındalık arttı

  • Katılımcıların yarısından fazlası (%52) en az bir yeni gTLD hakkında bilgi sahibi
  • Bu farkındalık geçtiğimiz yıl Kuzey Amerika’da %29 iken bu yıl %38 olmuş, Asya’da %53 iken %58 olmuş, Avrupa’da se %33 oranından %45 oranına yükselmiştir.

Alan adı uzantılarına olan farkındalık eski TLD ‘ler için hala yüksek seviyede

  • Eski TLD uzantılara baktığımızda oranlar şu şekilde gözlemleniyor;
    • .com : %95
    • .net : %88
    • .org : %83
  • TLD alan adı uzantıları internette %91 oranında tercih ediliyor ve güvenilir bakılıyor.
  • ccTLD uzantılar yaygın kullanıldıkları bölgelerde kullanıcılar tarafından ilgi görüyor ve yine güven endeksi oldukça yüksek (%95) olarak dikkat çekiyor.

Raporun tamamını alt kısımdan inceleyebilirsiniz;

[pdf-embedder url=”https://www.hostingdergi.com.tr/wp-content/uploads/2016/06/phase2-global-consumer-survey-23jun16-en.pdf”]


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir