Nick Koston (cPanel) – Röportaj / Interview


cPanel’in dünyanın her yerinde en çok tercih edilen hosting kontrol paneli olmasını sağlayan başarısının ardındaki sırlar nelerdir?

Burada en önemli etken, sunmuş olduğumuz müşteri hizmetimizin seviyesidir! Tüm müşteri hizmeti desteğimizi şirket içerisinden karşılıyoruz, bu da bizim müşterilerimizden elde ettiğimiz geri bildirimlere dayanarak geliştirmeler yapmamıza imkan tanıyor. Bir diğer çok önemli husus da müşterilerimizin, bizim lisansımızı nereden almış olduklarına bakmaksızın bizlerle irtibata geçmelerine ve ücretsiz olarak destek almalarına imkan sağlıyoruz. Böylelikle devamlı surette bu geri bildirimleri alıyoruz ve bu geri bildirimler ışığında ürün geliştirmeleri yapıyoruz.

[ft_alert type=”info”]What are the secrets of the cPanel’s succeed which has led to become one of most preferred hosting control panel provider all over the world?

Very important test is the level of customer service we provide, we have all of our tax report and customer service in house, so that allows us to make improvements based on the feedback we get from our customer, the one it is really important is we allow any customer regardless of where ever they purchase our licenses from to contact us and get support for free.

So, we are constantly getting that feedback and making improvements of the product on the basis that feedback. [/ft_alert]

nickcPanel’de bizleri yakın gelecekte ne gibi gelişmeler bekliyor?

2015 yılı için plandığımız birçok şey var. Bunlara birkaç örnek verecek olursam; cPanel web hosting hesaplarınız üzerinden takvim oluşturma ve kontaklara yönelik destek sunumumuz bulunmakta olup, aynı zamanda bu yılın sonuna doğru bize gönderilmesi yönünde destek de sunacağız.Kapsamlı olmayan sunumlarımızda geliştirmeler yapmak istiyoruz, Python ve Ruby gibi daha fazla web geliştirme diline destek vermek istiyoruz… Ayrıca çoklu web server’ların uzaktan erişimli MySQL Server’larıyla nasıl çalışacağına dair ölçeklendirmeyi çok daha kolaylaştırmayı istiyoruz.

MySQL ‘i cluster olarak aktif etmeyi düşünüyor musunuz?

Evet, bunların olmasını istiyoruz… Örneğin bizim ürünümüz şu anda uzaktan erişimli MySQL server’larıyla çalışıyor. Ancak bu durum, uzaktan erişim sağlanan bu sunucuya, yönetici yetkisi ile erişimi gerekli kılıyor. Bu sene içinde yapmak istediğimiz değişiklik, bu gereksinimin ortadan kaldırılması yönündedir. Hali hazırda MySQL cluster kurulumunu yapmış olan bir admin veya servis sağlayıcının sadece cPanel sunucularını o cluster’a yönlendirmeleri, onunla nasıl ve nerede iletişime geçeceklerini belirtmeleri gerekecek, hepsi bu kadar… Böylelikle artık bu uzaktan erişimli MySQL server’larda yönetici erişimi gereksinimi ortadan kalkacaktır.

Şu an itibariyle mevcut özellikler şu şekilde; İster uygulama ister mevcut MySQL cluster şeklinde olsun bizim clustering özelliği kurulumu hususunda tespit ettiğimiz konu, bu işlemlere çok daha fazla bileşenin dahil olması gereksinimidir. Şunu gördük ki servis sağlayıcılarda bunları kendi başına kurma eğilimi bulunmakta olup, bu sebeple bununla iletişim sağlamak adına cPanel edinmektedirler.

[ft_alert type=”info”]What kind of improvements await us in the near future with cpanel?

There are a lot of thing we are planning for the year 2015 and among these our offering support for calendaring and contacts on your cpanel web hosting accounts, we will also be offering support for sent to us have an a little later this year.

We want to make improvements to our patchy offerings make more web development languages like Python and Ruby they are both of our customers and make it a lot easier to scale how it work with multiple web servers and remote MySQL servers.

Have you thought about activating cluster features for MySQL?

Was I just mentioned, yes! We do want to make those available. Our product right now does work with the remote MySQL server for example. However requires root access to that remote server. A change we want to make this year is remove that requirement. So the admin or the service provider that has already set up a MySQL cluster, they just need to point their cPanel ser­vers at that cluster, just tell how to communicate or where to communicate to and that’s all. No longer needing root access on those remote ser­vers. Right now the current feature, if you give it a empty server…so to speak…it will install cPanel for you or I mean they will install MySQL for you..

So that part of the functionalities already there where can set up that remote server.

What we find in setting up clustering whether if application or the actual MySQL cluster feature that requires more hands on and we find that service providers tend to want to set those up themselves and then just have cPanel how to communicate with it.[/ft_alert]

cpanel
cpanel

cPanel, sistemini daha kullanıcı dostu hale getirmek için ne gibi çalışmalar yapıyor?

İki husus aklıma geliyor, bunlardan birincisi kullanıcı arayüzümüz ile ilgili çalışan ekibimiz. Bunlar fiili olarak bizim yazılımımızı kullanan ve geri bildirimde bulunmaya oldukça açık insanlarla yakın temas halindeler, yeni değişiklikleri yeni özellikleri ne zaman hayata geçirmek istesek, dışarıdaki bu grupla temasa geçeriz ve onların geri bildirimlerini isteriz.

Yaptığımız ikinci bir uygulama da insanları, müşterilerimizi ve hatta son kullanıcıları, ABD Houston Teksas’taki ofisimize götürüyoruz. Bu sayede bizim geliştirme ekibimizle ve kullanıcı arayüzü ekibimizle tanışabiliyorlar, yayını yapılmadan önce bu özelliklere dokunabilmekte ve geri bildirimlerini hemen orada verebilmektedirler.

Türkiyeden Türk katılımcıları da davet edecek misiniz? Mesela benim gibi?

Amerika Birleşik Devletlerine seyahat etmek isterlerse elbette…

[ft_alert type=”info”]What kind of improvement is cpanel doing in order to make its system more user friendly?

Two things come into mind. One is our team that works on our user interface, they stay in close contact with people that actually use our sof­tware, they are very open to the feedback, every time we push new changes new features, we get in contact with these group of external people, and solicit their feedback.

A second thing we do is we elect to bring people, our customers and even end users to our offi­ces in Houston Texas USA. so they can meet our developer teams and meet with our user interfa­ce team, try have these features hand on before they deliver and give us feedback right then and there.

Are you going to invite some Turkish guys from Turkey? Like me?

If they are willing to travel to the United States, yes.[/ft_alert]

cPanel yazılım güvenliğini test etmek için ne gibi süreçler kullanmaktadır?

Dahili yazılım testlerimizi yapan bir güvenlik ekibimiz var. Bu kişiler devamlı olarak denetlemeler yapıyorlar, güvenlik gerekliliklerinin karşılandığından emin olmak için kodlarımızın üzerinden geçiyorlar ve bunları işleyen harici unsurlardan [kayıtlardan-roll] raporlar alıyorlar. Şu an itibariyle yedi kişiye çıkardığımız ekibimiz, son iki yıl içinde ortaya çıkan potansiyel tehlikeleri değerlendirmekteler.

Bu tehditlerle daha güçlü bir şekilde etkileşimde olmak adına ekibimizi genişletmeye devam ediyoruz.

[ft_alert type=”info”]What process is used in order to test cpa­nel software security?

So we have a security team that does our internal software testing. They’re constantly auditing and going through all of our code to make sure where meeting alert with security requirements, they are receiving reports from the outside roll processing those and examining any new potential threats that have come up. In the last two years we’ve have expanded the team to seven people now.

And we continue to expand the team to interact a little more hostile.[/ft_alert]

cPanel ekibine katılmak isteye bir yazılım geliştiricisinin ne gibi yetkinliklere sahip olması gerekir?

Bizim öncelikli gereksinimimiz kişinin birşeyler öğrenmek isteğine sahip olmasıdır. Bizim temel yazılım geliştirme dilimiz Perl’dür. Gördüğümüz şu ki; günümüzde insanlar Ruby, Python, PHP, C, Java, .NET dillerini öğreniyorlar ancak Perl öğrenmiyorlar. Bizim bu anlamda aradığımız kişinin hem kalifiye yazılım geliştiricisi olması hem de bilgi düzeyini Perl öğrenme konusunda da geliştirmeye açık olması gerekmekte.

cpanel
cpanel

Windows tarafında geliştirilen encom­pass panelin sonlandırılmasının sebepleri nelerdir?

Temel sebeplerden biri, Windows Hosting’in pazar payının “non-x” hostingten çok düşük olmasıydı. Bu nedenle platformdaki profesyonel kişilerin çoğunlukla birkaç ay içinde cPanel platformuna bağlandıklarını gördük, çünkü cPanel çok daha üstün nitelikli bir üründü. Ayrıca Windows ürünü, cPanelin üzerine gelince çeşitli sorunlar yaşadık ve bu çalışmayı sona erdirdik. Sonuçta bunun bizim için iyi olduğuna karar verdik.

[ft_alert type=”info”]What are the required qualifications for a software developer who desires to join cPanel team?

Our primary qualification is, someone that is willing to learn. Our main development language is Pearl. What we find is many people nowadays they learn Ruby, Python, PHP, C, Java, .NET lan­guages. so on but they don’t learn Pearl. So what we need a someone that has is already well qua­lified software developer and is willing to expand his knowledge to learning Pearl.

From the Windows side, what are the main reasons for the termination of the panel project named encompass?

One of the main reasons was market share for Windows hosting, it is just too much smaller than non-x hosting. We found, professional people on to the in compass platform that frequently they end up on cpanel platform within a couple of months, because the cpanel platform is a kind of much superior product, and we had a lot of trouble keeping them from transitioning after windows product on the cpanel so. In the end we just decided it was done a good fit for us.[/ft_alert]


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir