Dijital, Sosyal ve Mobil platformların global kullanım alışkanlıkları


We Are Social’in hazırladığı 376 sayfalık Dijital, Sosyal ve Mobil platformların global kullanım alışkanlıkları raporuna yer veriyoruz.Tabii ki 376 sayfalık raporun tamamına maalesef yer veremiyoruz ancak bir çok önemli noktaya dikkat çekiyor, Türkçe olarak açıklayarak size sunuyoruz.

Raporda yer alan veriler 30 ülkeyi içeriyor. Öncelikle dünya geneli verileri içeren dijital önizleme rakamlarına yer verelim. Dünya genelinde;

  • 210 milyar insan nüfus bulunuyor,
  • 010 milyar kişi aktif olarak internet kullanıcısı,
  • 078 milyar aktif sosyal medya hesabı mevcut,
  • 649 milyar tekil mobil kullanıcı var,
  • 685 milyar aktif mobil sosyal hesap mevcut.

2013 yılına göre 2014 yılında gerçekleşen istatistiksel değişimler;

  • + %1.6 (115 milyon) nüfus artışı
  • + %21 (525 milyon) aktif internet kullanıcısı artışı
  • + %12 (222 milyon) aktif sosyal medya hesabı artışı
  • + %5 (185 milyon) tekil mobil kullanıcısı
  • + % 23 (313 milyon) aktif mobil sosyal hesap

Türkiye nüfusunun %49 ‘unun internet kullanıcısı olduğu bilgisinin yer aldığı raporda, mobil cihazlardan internet sitelerini ziyaret eden kitle ise %28 olarak dikkat çekiyor. Dünya genelinde platform çeşitlerine göre internet kullanımı şu şekilde;

  • Masaüstü ve Dizüstü Bilgisayar : %62 (2013 yılına göre %13 azalma var)
  • Akıllı Telefonlar : %31 (2013 yılına göre %39 artış var)
  • Tabletler : %7 (2013 yılına göre %17 artış var)
  • Diğer cihazlar : %0.1 (2013 yılına göre %18 artış var)

Ülkelere göre ortalama internet hızı listesinde Türkiye, 16. Sırada yer alıyor ve 4.5 Mbps hız ile dikkat çekiyor. Liste başında yer alan Güney Kore ise 25.3 Mbps ortalama hız ile öne çıkıyor.

Popüler sosyal networkler üzerinde, nüfusa oranla bulunan aktif hesap sayılarına göre Türkiye, 10. Sırada yer alıyor ve nüfusun %52 ‘sinin sosyal medya kullandığı ortaya çıkıyor. Dünya genelinde sosyal medya platformlarının aktif kullanıcı sayılarına bakacak olursak alttaki rakamları görüyoruz;

  • Facebook : 1.366 milyar kullanıcı
  • Qzone : 629 milyon kullanıcı
  • Google+ 343 milyon kullanıcı
  • Instagram : 300 milyon kullanıcı
  • Twitter : 284 milyon kullanıcı

Dünya genelindeki mobil hat kullanıcı sayısının 3,65 Milyar olduğu ve bunun da toplam nüfusun %51 ‘ine denk geldiğini gözlemliyoruz. Ancak bu 3,65 Milyar kişinin de farklı operatörlerden toplam 7,09 Milyar hat sahibi olduğunu görüyoruz. Bunun sonucunda ise kişi başı 1,94 hat sahibi olma ortalaması çıkıyor. Türkiye nüfusunun ise %91’inin mobil hat sahibi olduğu ortaya çıkıyor.

Kullanılan mobil cihazları işletim sistemlerine göre sıralayacak olursak, dünya genelinde;

  1. Apple IOS : % 38,9
  2. Google Android : %30,9
  3. Diğer : %30,2

Gibi bir sıralama ortaya çıkıyor ve listede birincilik Apple ‘ın elinde bulunuyor.

Mobil cihazlar ortalama internet hızı sıralamasında ise ülkemiz 4,2 Mbps ile 15. Sırada yer alıyor. Liste birincisi ise 18,2 Mbps ile Güney Kore.

Türkiye genel istatistiklerine bakacak olursak;

  • Toplam Nüfus : 76,7 Milyon
  • Aktif İnternet Kullanıcısı : 37,7 Milyon
  • Aktif Sosyal Medya Hesabı : 40 Milyon
  • Mobil Abone Sayısı : 69,6 Milyon
  • Aktif Mobil Sosyal Medya Hesabı : 32 Milyon

Geride bıraktığımız 2014 yılında ülkemizde, 2013 yılına göre nasıl bir gelişme gerçekleştiğini alttaki rakamlarda görebilirsiniz;

  • Aktif internet kullanıcı artışı : + %5
  • Aktif sosyal medya hesabı artışı : + %11
  • Mobil Abone Sayısı : + %2
  • Aktif mobil sosyal medya hesabı : + %14

Ülkemizde kişilerin internet kullanım alışkanlıkları ise alttaki gibi;

  • Bilgisayar veya tablet cihazlarından 37 milyon kişi günde ortalama 4 saat internette vakit geçiriyor.
  • Akıllı telefonlarından 51 milyon kişi günde ortalama 2 saat internette vakit geçiriyor.
  • 56 milyon kişi, tüm cihazlardan günde ortalama 2 saat sosyal medyada vakit geçiriyor.
  • 17 milyon kişi günde ortalama 2 saat internetten televizyon izliyor.

İnternet kullanıcıların nüfusa oranla rakamları ise alttaki gibi;

  • Türkiye’deki toplam aktif internet kullanıcısı : 37,7 milyon
  • İnternet kullanıcılarının toplam nüfusa oranı : %49
  • Türkiye’deki toplam aktif mobil internet kullanıcısı : 31,7 milyon
  • Mobil internet kullanıcılarının toplam nüfusa oranı : % 41

Türkiye’deki internet kullanıcısı kitlenin cihaz kullanım alışkanlıkları ile ilgili geçtiğimiz yıl 2013 yılına göre yaşanan artış ve düşüşler ise alttaki gibi;

  • Masa üstü bilgisayar ve notebook kullanıcılarının internet kullanım oranı : %68 (2013 yılına göre -%15 düşüş)
  • Akıllı telefonlardan internet kullanım oranı : %28 (2013 yılına göre +%62 artış)
  • Tablet kullanıcılarının internet kullanım oranı : %4 (2013 yılına göre +%33 artış)
  • Diğer platformlardan internet kullanım oranı : ~%0 (2013 yılına göre %100 artış)

Türkiye’deki sosyal medya kullanım oranları ile ilgili rakamlar ise şu şekilde;

  • Toplam aktif sosyal medya hesabı : 40 milyon
  • Aktif sosyal medya hesabının nüfusa oranı : %52
  • Toplam mobil sosyal medya hesabı : 32 milyon
  • Aktif mobil sosyal hesabının nüfusa oranı : %42

Türkiye’de en çok tercih edilen aktif sosyal medya platformları ve sohbet programları  kullanım sıralaması alttaki gibi sıralanıyor;

  • Facebook : %24
  • Whatsapp : %23
  • Facebook Messenger : %21
  • Twitter : %17
  • Google+ : %14
  • Skype : %13
  • Instagram : %12
  • Linkedin : %8
  • Pinterest : %7
  • Viber : %6

Türkiye’deki mobil abone istatistikleri ise şu şekilde dikkat çekiyor;

  • Toplam mobil hat abonesi : 69,6 milyon
  • Mobil abone sayısının nüfusa oranı : %91
  • Toplam faturasız hat abonesi : %58
  • Toplam faturalı hat abonesi : %42
  • 3G kullanım oranı : %66

Türkiye’deki mobil kullanıcıların kullanım alışkanlıkları ise şu şekilde;

  • Akıllı telefonlarında sosyal medya uygulamalarını kullanan mobil kullanıcılar : %24
  • Akıllı telefonlarından video izleyen mobil kullanıcılar : %28
  • Akıllı telefonlarından oyun oynayan mobil kullanıcılar : %22
  • Akıllı telefonlarından lokasyon bazlı arama yapan mobil kullanıcılar : %22
  • Akıllı telefonlarından mobil bankacılık kullanan kullanıcılar : %25

Türkiye’deki tüketicilerin alışverişte yaptıkları tercihler ise alttaki gibi;

  • Herhangi bir ürün almadan önce bilgisayar kullanarak araştırma yapanlar : %35
  • Bilgisayar aracılığı ile internetten alışveriş yapan kişilerin nüfusa yüzdesi : %33
  • Herhangi bir ürün almadan önce akıllı telefonları ile araştırma yapanlar : %24
  • Mobil cihazları aracılığı ile internetten alışveriş yapan kişilerin nüfusa yüzdesi : %19

We Are Social ‘ın hazırladığı toplam 397 sayfalık raporu ücretsiz olarak görüntülemek isterseniz tıklayınız.


0 Yorum Mevcut

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir